Obiceiurile funerare ale popoarelor balcanice prezintă multe similarități datorită apartenenței lor religioase comune. Biserica joacă un rol important în păstrarea tradițiilor creștine legate de înmormântare. Obiceiuri precum deschiderea ușilor și ferestrelor, acoperirea oglinzii și oprirea ceasului de perete la momentul decesului, sunt încă întâlnite frecvent. În zilele noastre, aceste tradiții sunt tot mai puțin respectate din cauza schimbărilor în mediul și stilul de viață. Adesea, conform canoanelor creștine, trupul defunctului este lăsat acasă pentru a aștepta să se adune familia împreună.
Marca Bodystorer din Bulgaria, care ajută la păstrarea defuncților, pentru perioade mai lungi, dezvoltă diverse tipuri de frigidere care rezolvă provocările legate de igienă și confort în condiții de temperaturi crescute. În trecut, pentru a preveni descompunerea, se puneau forme de gheață în jurul corpului, iar acum soluția modernă o reprezintă utilizarea unui capac frigorific cu fereastră montat pe sicriu, care permite păstrarea trupului timp de mai mult de o săptămână.
Chiar și printre musulmani, unde trupul trebuie să fie îngropat în 24 de ore, există o cerere pentru frigidere de depozitare. Din diferite motive, în Bulgaria, nivelul serviciilor funerare încă se situează sub cel european, situația având mai multe motive. Provocările includ lipsa unei legislații adecvate și influența bisericii, care conduc la lipsa de motivație pentru calificarea agenților funerari, lipsa personalului, nivelul scăzut de automatizare și introducerea noilor tehnologii. Acestea sunt și câteva dintre motivele pentru care îmbălsămarea decedaților rămâne încă o raritate.
Tot mai mulți proprietari de agenții funerare conștientizează necesitatea de noi cunoștințe și utilizarea practicilor globale de calitate, ca investiție pe termen lung în dezvoltare. Pentru a rezolva aceste probleme și a oferi suport, în parteneriat cu Uniunea Agențiilor Funerare, Bodystorer planifică organizarea unei serie de cursuri conduse de experți internaționali începând cu martie 2024.
De asemenea, compania lansează și un proiect pentru crearea Agenției Viitorului. Aici, oamenii vor efectua doar activități foarte calificate legate de manipularea corpului decedat, iar activitățile precum scoaterea din catafalc, mutarea și introducerea decedatului în camera frigorifică vor fi automate.
De asemenea, compania intenționează să dezvolte o platformă care va ajuta cetățeanul obișnuit să găsească și să comunice mai rapid cu o agenție potrivită în momente dificile, crescând nivelul de informare al populației despre noile opțiuni de îngrijire a decedaților etc. Atunci serviciile precum înmormântarea ecologică, utilizarea de bi-enzime, îmbălsmarea cu materiale naturale vor crea o cerere, exercitând presiune pentru schimbarea legislației și posibilitatea de creștere a afacerii.
Prin intermediul platformei, agențiile vor menține o relație pe termen lung cu familia, trimițând notificări cu ocazia anumitor evenimente, ceea ce sporește sentimentul de comunitate și solidaritate. Tehnologiile și inteligența artificială ne ajută să ne conectăm mai ușor, dar ele nu vor înlocui niciodată empatia, relația umană și implicarea personală în momente dificile, acestea fiind abilitățile viitorului.
Autor: Bodystorer
*A: Advertorialul este o formă de publicitate, în care brandul sau organizația care semnează textul sunt responsabile pentru conținut.