paysera romania bulgaria paysera romania bulgaria

Paysera: soluție fintech cu cont multivalută și IBAN în lei, leva și euro

Paysera: soluție fintech cu cont multivalută și IBAN în lei, leva și euro - By Julia
Paysera oferă IBAN în lei și în leva

Marele nostru avantaj: Faci afaceri în multe țări, dar cu o singură bancă. Online!

„Cel mai bun lucru care i s-a întâmplat companiei PaySera Bulgaria a fost deschiderea PaySera România“, a declarat pentru MyRo.Biz managerul uneia dintre cele mai cunoscute companii de banking digital, Filip Mutafis. El conduce PaySera în Bulgaria de aproape 6 ani, iar în ultimii 2, a extins activitatea și în România.

„Am constatat că există foarte multe companii care fac afaceri de-o parte și de alta a Dunării. Ele au nevoie de banking între cele două țări, iar până nu demult nu avea cine să le ofere în același timp IBAN în leva, în lei, și în euro.

Tocmai acesta este marele nostru avantaj – este un singur produs, iar utilizatorul are acces la acest produs și  Bulgaria, și în România, și în Germania, și în Spania. Lucrăm la nivel global și astfel utilizatorul primește același serviciu peste tot. Băncile comerciale nu pot obține acest lucru întrucât nu sunt construite în acest fel“, a explicat Filip Mutafis.

Iar cea mai mare facilitate este că întregul proces este 100% digitalizat. Astfel, PaySera  se transformă într-o alternativă preferată pentru orice tip de plăți – trimiterea și primirea de transferuri, plăți către persoane juridice, către buget, către companii. Sunt posibile plata cu cardul, retragerea de numerar, schimbul de valută. Singura diferență este că, în prezent, companiile fintech nu oferă posibilitatea de creditare.

„Toate acestea se pot face fără povara infrastructurii complicate a sucursalelor bancare, funcționari și ghișee.  Integral digital, prin intermediul telefonului mobil, de la birou sau de acasă.

Eu însumi am făcut plăți chiar de la semafor, pe stradă“, a exemplificat managerul PaySera. Și a subliniat pe scurt toți pașii pentru deschiderea unui cont:

  • descărcați aplicația pe telefonul dumneavoastră mobil;
  • porniți aplicația;
  • validați e-mailul și numărul de telefon;
  • faceți un selfie prin intermediul aplicației și încărcați fotografia;
  • în același mod, încărcați și actul de identitate;
  • completați câmpurile necesare cu informații despre proveniența fondurilor și alte cerințe legale;
  • obțineți aprobare și contul bancar este deschis;
  • chiar dacă contul este necesar pentru o persoană juridică, inițial trebuie să fie deschis de către persoana fizică care îl va administra sau reprezenta.

„În general, acestea sunt etapele care se realizează și într-o sucursală bancară standard offline“, a spus Filip Mutafis. El a precizat că în unele cazuri este posibil ca sistemul să solicite explicații suplimentare, fotografii cu o calitate mai bună sau să detecteze o încălcare – de exemplu, cineva încearcă să își ascundă identitatea și să deschidă cont pe altă persoană. Mutafis recomandă să nu se facă astfel de încercări, întrucât sistemul cu inteligență artificială recunoaște în mod precis astfel de tentative de fraudă.

În acest sens, el a menționat că soluțiile fintech funcționează conform tuturor prevederilor prevăzute de legislația bancară națională și europeană. Și a recomandat ca toți cei care îi consideră un paradis fiscal sau o zonă offshore, unde regulile nu se respectă, să renunțe la asemenea iluzii.

“Dacă cineva mizează să facă afaceri pe ideea că autoritățile fiscale nu-l pot prinde, să țină cont că două lucruri sunt certe – moartea și fiscul. Nu aceasta este calea. Calea este derularea unui business legitim și plata impozitelor, așa cum a stabilit legiuitorul“, a explicat Filip Mutafis. El a recunoscut că instituțiile fiscale și administrația publică, în general, încă  nu au bătătorit calea pentru un control deplin asupra noilor bănci tehnologice. Însă, „mai devreme sau mai târziu, vor ajunge și acolo“.

De fapt, una din marile lupte ale  PaySera și, în general, ale companiilor fintech este tocmai neînțelegerea și neîncrederea în noul tip de banking digital, în special, din partea instituțiilor care uneori se dovedesc a fi un obstacol pentru activitatea business-ului.

„Din păcate, cu acest aspect se confruntă  tot ceea ce este la început de drum. De aceea, schimbarea necesită luptă și răbdare“, a concluzionat Filip Mutafis. El este convins însă că totul este o chestiune de timp și de efort. Pentru că avantajele sistemului sunt imense. Printre acestea se află cursul valutar extrem de avantajos, taxele minime pentru tranzacții, deschiderea și administrarea contului complet gratuite, posibilitatea plății cu cardul și plata prin terminale POS, care funcționează deja în Bulgaria, iar în România, urmează în cel mai scurt timp.

Cea mai mare mândrie pentru PaySera еste că suportul tehnic este realizat de către oameni reali 😊, și nu de roboți de chat. Iar aceasta se realizează în limba țării respective – în acest caz, în bulgară și română.

 „Considerăm, în mod clar, că aceasta este calea corectă. Nu se poate atunci când este vorba de bani, oamenii să nu aibă cu cine să  discute problema și să caute rezolvare. Există destule automatizări care ne-ar fi economisit bani din customer support. Dar aceasta nu rezolvă problema și, cu siguranță, ar duce la frustrarea clienților afectați“, a spus Filip Mutafis.

În opinia sa, există multe afaceri care se pot face între Bulgaria și România, iar Paysera se bucură că face parte din acea punte care leagă financiar  malul românesc și cel bulgăresc al Dunării,  a concluzionat managerul PaySera.