Turism Albena Plaja Turism Albena Plaja

Lecții de turism: cum atrage Bulgaria un număr de turiști (inclusiv români) care va depăși în curând numărul bulgarilor

„6 milioane de turiști așteptăm în această vară”, a declarat ministrul Turismului din Bulgaria, Hristo Prodanov. Cei mai mulți vor veni din Polonia, Ungaria, România, Germania, Marea Britanie, Serbia, Cehia, Israel. Ne așteptăm să existe un flux mare și de turiști bulgari, deoarece mulți dintre ei preferă litorarul bulgăresc al Mării Negre”, a  mai spus oficialul bulgar.

O fi mult, o fi puțin?! Un lucru e sigur: în ritmul pe care-l are, Bulgaria va avea cât de curând, mai mulți turiști decât locuitori. Cum i-a reușit asta?

Cu multe fapte, efort și dorința de-a face întotdeauna, lucrurile mai bine. Și sunt și-acolo multe de îmbunătățit, dar avem și câteva lecții de învățat de la ei.

Și prima lecție de turism se numește:

Campanie de promovare în publicații media din toată Europa

În acest moment Bulgaria se promovează în 25 de țări din Europa, în care se  difuzează deja videoclipuri la cele mai mari televiziuni și platforme digitale din piețele respective. Vorbim de toate țările vecine Bulgariei (România, Serbia, Macedonia de Nord), dar și de țări prioritare, precum Germania, Polonia, Marea Britanie, Cehia, Israel, Ungaria, Țările de Jos, Danemarca, Suedia, Norvegia Polonia. Scopul este de a promova sezonul de vară 2022, iar bugetul alocat este de aproape 2,5 milioane de Euro,  în condiții preferențiale negociate de Ministerul Turismului, a mai spus Ministrul.

Iar noi trecem la lecția 2

Infotripuri de documentare la care sunt invitați jurnaliști, bloggeri, influenceri din țările vecine și prioritare

În aceste infotripuri, Ministerul Turismului de la Sofia invită oameni de media și creatori de conținut digital să descopere litoralul bulgăresc cu tot ce înseamnă el: peisaj, mare, nisip, obiective turistice naturale, mănăstiri, castele, stațiuni, hoteluri, terenuri de golf, aquaparcuri, restaurante, crame de vinuri…

Programul de vizitare este încărcat, însă este alocat timp și pentru mers la piscine infinity, la masaj în centrele SPA, degustări de vinuri. Hotelierii cu bucurie își așteaptă invitații cu welcome drink, cu tururi de vizitare, mâncăruri delicioase. Pe lângă bucuria de a-i avea alături, ei știu că munca lor de creatori digitali este să facă content și să împărtășească cu audiența un check-in, o fotografie, un videoclip. Totul pleacă instant pe social media către sute de mii de oameni din țările de unde sunt ei.

În tot acest timp, un ghid vorbitor de limba nativă a invitaților, este alături de ei, le povestește despre istorie, cultură, gastronomie, curiozități despre Bulgaria și le răspunde la orice fel de întrebări.

Apoi, oamenii de media se întorc în țara lor natală, și zeci de texte bine documentate și fotografiate pleacă către acele sute de mii de oameni care spun ”Uau! Ce locuri minunate! Vreau și eu vacanță în Bulgaria.”

Iar noi trecem la lecția 3

Participarea la târgurile de turism internaționale

Cu standuri adevărate, nu cu poze atârnate pe perdele negre.

Nu-mi amintesc să fi avut loc vreun târg de turism major în lume și să nu fi citit în presa bulgară, articole de genulȚara noastră va participa la expoziția internațională de turism x,   în perioada Y în țara/orașul Z cu un stand de xx  metri pătrați, în care vor expune Ministerul Turismului, asociații în branșă, municipalități și unități de cazare. Participarea la târg are ca scop nu numai promovarea Bulgariei ca destinație pentru tipuri diferite de turism tot timpul anului, dar și stabilirea  de contacte cu tourperatori străini pentru a include Bulgaria în programele lor pentru sezonul următor sau pentru îmbogățirea acestora, și cu potențiali investitori în domeniu” .

Și dacă vă imaginați că odată cu lecția asta de B2B, cursul nostru s-a încheiat, vă înșelați!

turism Bulgaria
Stand Bulgaria la un Târg de Turism Internațional/ Foto: FB Ministerul Turismului din Bulgaria

Lecția 4

Diplomații străini prezenți în Bulgaria, nu trebuie și ei să cunoască țara în care sunt în misiune diplomatică? Ba da, normal!

Știu asta și ministrul turismului și cel de externe de la Sofia. Motiv pentru care, în weekendul care tocmai s-a încheiat, 30 de reprezentanți ai unor misiuni diplomatice din Bulgaria au fost invitați pe litoralul bulgăresc să viziteze obiective turistice și să participe la diferite evenimente și prezentări.

Și unde se putea mai bine decât la Nisipurile de Aur? Această legendă vie, simbol al turismului în toată Europa. Nu de ieri, nu de azi. Ci de 65 de ani, câți a împlinit, anul acesta, vestita  stațiune.

Acesta a fost și motivul pentru care ministrul bulgar al Turismului a fost în acest weekend în Nisipurile de Aur, de unde ne-a anunțat și numărul de turiști care vor veni vara asta la mare în Bulgaria.

Acolo îi așteaptă peste 3300 de hoteluri de toate categoriile, amplasate în zeci de stațiuni, resorturi, și terenuri de golf dispuse pe cei 378 km de litoral, 209 plaje din care 19 anul acesta au obținut distincția Blue Flag, 5 insule și altitudini care ajung în sudul Bulgariei și la 600 de metri deasupra mării.

Și iata-ne ajunși la finalul acestui mini-curs de turism, dar nu uitați de lecția de sustenabilitate în turism pe care ne-o oferă o altă vedetă a turismului Bulgariei: stațiunea Albena.

Pe curând, noi să fim sănătoși, și sperăm că cei responsabili cu turismul în țara noastră, să-și facă temele mai bine!

Ți-a plăcut articolul? Distribuie pe rețelele de socializare și citește în continuare Balcic și Castelul său, loc de suflet al Reginei Maria

********

=>Dacă vrei să afli mai multe informații inedite despre locuri, oameni și întâmplări din Bulgaria, hai și tu, și adu-ți și prietenii, în grupul Descoperă Bulgaria!

=>Dacă scrii despre Bulgaria și vrei să-ți publicăm un articol, trimite textul la i.bahovski@myro.biz. Te-aștept!