hotelurile în Bulgaria hotelurile în Bulgaria

Studiu: Cu cât se vor scumpi hotelurile în Bulgaria în 2024?

Pentru a treia oară consecutiv, Asociația Profesioniştilor în Management Hotelier a efectuat un studiu național despre hotelurile din Bulgaria care are ca scop să arate evoluția businessului în 2023 și prognozele pentru 2024.

Cum a fost 2023? 

60% dintre respondenți arată că anul trecut au înregistrat creștere în afacere, creșterea fiind însă, mai mică de 10%

Anul trecut jumătate dintre hotelieri au crescut prețurile cu până la 10%, la o treime dintre aceștia, creșterea tarifelor fiind între 10 și 20%. Aceleași tarife au practicat doar 10% dintre hoteluri.

Privind spre 2024

Prognozele pentru acest an estimează că  60% din hoteluri își vor majora prețurile cu până 10%, iar 16% plănuiesc o creștere chiar între între 10 și 20%.

Care e cea bună mai bună ofertă la hotelurile Melia din Bulgaria pentru vara 2024?

Doar 20% dintre respondenți vor păstra prețurile la nivelul actual, ponderea hotelierilor care intenționează să ofere cazări mai ieftine, fiind destul de mică.

Principala provocare cu care se confruntă industria hotelieră în acest an continuă să fie lipsa de personal (38%). Aceasta este urmată de incapacitatea de a planifica pe termen lung (25%), de creșterea prețurilor bunurilor și serviciilor (17%), de scăderea numărului de turiști de pe piețele tradiționale (13%).

Comentând această problemă, hotelierii au indicat împrumuturile pentru investiții, deoarece majoritatea hotelurilor sunt construite cu ajutorul creditelor. Rata dobânzii la aceste împrumuturi este de obicei indexată prin Euribor, ceea ce face ca în prezent costurile să fie duble față de rata la care a fost negociată – un factor semnificativ care frânează afacerile hoteliere din țară.

Întrebați cum cred că poate fi rezolvată problema lipsei de personal, hotelierii sunt împărțiți în trei grupuri aproape complet egale – primul consideră că salariile ar trebui să continue să fie majorate pentru a le face competitive față de alte sectoare; al doilea grup crede că ar trebui să se lucreze mai serios cu studenții și elevii din clasele superioare; iar al treilea vede soluția în importul de personal din străinătate.

Ce turiști străini vizitează Bulgaria

O tendință curioasă în acest an este creșterea cu peste 6% a numărului de hotelieri care declară că se bazează în principal pe turiștii bulgari – de la 35% anul trecut la peste 41% în acest an.

În ceea ce privește piețele străine, nu se observă o schimbare deosebită, turiștii români fiind din nou în fruntea clasamentului (62%), urmați de englezi (30%) și germani (28%), apoi de polonezi (23%), macedoneni și israelieni – cu câte 15% fiecare, cehi (13%) și alții.

Un bun indicator al atitudinii oamenilor de afaceri din industrie este disponibilitatea de a investi în îmbunătățirea facilităților, precum și în proiecte noi. În acest sens, jumătate dintre hotelierii participanți la sondajul din acest an intenționează să investească în renovare și modernizare, în timp ce 22% intenționează să investească într-un hotel nou sau să extindă unul deja existent – cu 5% mai mult decât anul trecut.


Vrei să afli mai multe despre Bulgaria și tot ceea ce o leagă de România? Ne găsești Facebook, pe Linkedin și în grupul Descoperă Bulgaria!