comerțului online din UE în 2024 comerțului online din UE în 2024

Bulgaria, țara cu cea mai mică pondere a comerțului online din UE în 2024

Comerțul online din Uniunea Europeană este în continuă ascensiune, arată cel mai recent studiu anual Eurostat privind utilizarea tehnologiilor informației și comunicațiilor în rândul gospodăriilor și persoanelor fizice, citat de BTA.

Astfel, în anul 2024, 77% dintre utilizatorii de internet din UE au cumpărat sau comandat online bunuri sau servicii destinate uzului personal, o creștere importantă față de procentul de 59% înregistrat acum zece ani, în 2014.

Țările cu cel mai mare număr de cumpărători online sunt Irlanda (96%), Țările de Jos (94%) și Danemarca (91%).

La polul opus, Bulgaria are cea mai redusă pondere, doar 57% dintre internauți apelând la achizițiile online. Italia și România se situează de asemenea printre ultimele poziții, fiecare cu 60%.

Între 2014 și 2024, cea mai spectaculoasă evoluție a fost consemnată de România, unde procentul persoanelor care comandă online a crescut cu 43 de puncte procentuale, de la 17% la 60%. Creșteri substanțiale au fost înregistrate și în Ungaria (+37 puncte procentuale, de la 42% la 79%) și Lituania (+36 puncte procentuale, de la 36% la 72%).

Bulgaria a avut o creștere de 29 puncte procentuale, de la 29% în 2014 la 57% în 2024.

În privința preferințelor consumatorilor europeni, cele mai frecvente achiziții online din 2024 sunt articolele vestimentare (inclusiv cele sportive), încălțămintea și accesoriile (45%).

Acestea sunt urmate la distanță de comenzile online de mâncare (restaurante, fast-food sau servicii de catering), cu o pondere de 21%, cosmeticele și produsele de wellness (20%), precum și mobilierul și accesoriile pentru casă și grădină (19%).

Urmează apoi echipamentele sportive (altele decât îmbrăcămintea sport), cărțile tipărite, revistele și suplimentele alimentare (cum ar fi vitaminele), fiecare categorie fiind menționată de 16% dintre consumatori.